حرز امام رضا(ع) یا رقعه الجیب

حرزهای گوناگونی در کتب مختلف روایت شده است اما برخی از آن ها سند معتبر ندارند و برخی دیگر دارند.

شاید تاکنون اسم حرز امام رضا را شندیده باشید ، این حرز یکی از عجایب امام رضا (ع) است ، که دارای سندیت معتبر و کاربرد فراوان است .

حکایت عجیب حرز امام رضا (ع)

  • از یاسر خادم مامون نقل شده است : هنگامی که ابوالحسن علی بن موسی رضا (ع) در منزل حمید بی قحطبه منزل گزیدند ، لباس های خویش را کنده و به حمید دادند ، حمید آن ها را گرفت و به کنیز خویش داد تا آنها را بشوید… تا اینکه به حضرت گفتم : فدایت شوم ، کنیز کاغذ نوشته ای را در جیب شما پیدا کرده است ، بفرمایید چیست ؟ حضرت فرمودند : حمید این حرزی است که ما هیچ وقت از آن جدا نمی شویم ، حمید بن قحطبه گفت : کاش مرا نیز نسبت به آن مشرف سازید . حضرت فرمودند : این حرزی است هر کس در جیب خود نگه دارد بلایا از او دفع می شود ، حرز حفاظتی از شر شیطان رانده شده و جور و ستم پادشاه برایش است .

برای خرید حرز امام رضا اینجا کلیک کنید.

  • ابو الصلت هروی روایت کرده : روزی مولایم دز منزلش نشته بودند ، فرستاده مامون بر او وارد شد ، گفت امیر تو را طلب کرده است ، امام برخاست ، به من گفت : مامون در این وقت مرا نمی طلبد مگر برای کار سخت ، بخدا نمی تواند به من آسیبی برساند . به خاطر این کلماتی که از جدم رسول خدا (ص) به من رسیده است .ابوالصلت گفت : همراه امام نزد مامون رفتم ، چون حضرت مامون را دیدند ، این حرز را تا اخر خواندند . وقتی که روبه روی مامون قرار گرفتند ، مامون به آن بزرگوار نگریست و گفت : ای ابوالحسن دستور داده ام صد هزار درهم به حضرتت بدهند و هر حاجتی داری بنویس ، چون امام برگشتند ، مامون نظر در قفای امام کرد و گفت : اراده کردم من ، و اراده کرده است خدا ، و آنچه خدا اراده کرده بهتر بود .

فضایل همراه داشتن و خواندن حرز امام رضا (ع)

  1. دفع بلا
  2. جلوگیری از ترس
  3. جلوگیری از چشم زخم
  4. گرفتن حاجات

محصولات فروشگاه بشری کالا 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *