- admin
- فروردین 25, 1398
موفقیت در کار تیمی نیاز به روحیه مشارکت و همکاری عمیق تمام کارکنان و پرسنل دارد. اما جدای از این روحیه با انجام برخی کارهای دیگر می توانید به موفقیت
در کار تیمی در سازمان و محل کار خود دست یابید. با ما همراه باشید و با این روش های عالی آشنا شوید.
روش موفقیت
۱. آنها را به مشارکت دعوت کنید
نظر اعضای تیمتان را در مورد جوانب مختلف محیط کار و تصمیمات گوناگون مثل دکور شرکت بپرسید.
حتماً لازم نیست که کارکنان شما سقف را رنگ کنند.
همین که صدایشان شنیده شود، باعث میشود حس خوبی نسبت به محیط کار داشته باشند.
روش موفقیت ۲. نورپردازی خوبی انتخاب کنید
درست است که لامپهای مهتابی دوام بیشتری دارند، اما نور آنها واقعاً آزاردهنده است و باعث سردرد میشود.
حتی علم هم این موضوع را تأیید میکند.
تاکنون تحقیقات مختلفی انجام شده که رابطهی مستقیم میان سردرد و لامپهای مهتابی را نشان میدهند.
۳. به همه انگیزه دهید
در شرکتتان یک بورد تهیه کنید تا کارمندان بتوانند جملهها یا تصاویر الهام بخش و مشوقانه را به آن بچسبانند.
میتوانید دور این بورد جمع شوید و با هم دربارهی محقق کردن و استفاده از این ایدهها و نقل قولها بحث کنید.
روش موفقیت ۴. از دیدگاههای نو و متفاوت استقبال کنید
شما نمیتوانید از یک طرف، کارمندان را مجبور کنید هر روز به مدت هشت ساعت به مانیتور خیره شوند و از طرف دیگر، انتظار داشته باشید که خلاق باشند.
چند دست مبل و میزهای مجزا به کارمندان این فرصت را میدهد که کمی ریلکس شوند و ذهنشان بازتر شود.
وقتی وضعیت فرد و نمای مقابل چشم او عوض میشود، سیناپسهای عصبی جدیدی در مغز او باز شده و به دنبال آن فرد خلاقتر میشود.
۵. محیط کارتان را با گل و گیاه تزیین کنید
گیاهان چهرهی زیبا و فرحبخشی به ادارهی شما میبخشند. آنها در اتاق یک اداره حیات میدمند.
تاکنون هزاران تحقیق انجام شده که در آن مزایای گیاهان برای محیط کار به طول و تفسیر توضیح داده شده که یکی از آنها افزایش ۱۵ درصدی بازدهی است.
روش موفقیت ۶. دما را متعادل کنید
بالا نبردن دمای اداره، شاید باعث شود شما پول کمتری برای میزان مصرف انرژی بپردازید.
اما از طرف دیگر، میزان بازدهی کارمندان شما را پایین میآورد.
مطالعات نشان میدهند که دمای بین ۲۰ تا ۲۵ درجهی سانتیگراد میزان کارایی را افزایش میدهد و حتی تعداد غلطهای املایی را کم میکند
۷. تن سالم داشته باشید
از گوگل همیشه به عنوان شرکتی یاد میشود که به سلامت و رفاه حال کارمنداناش اهمیت زیادی میدهد.
به عنوان مثال، کافه تریای گوگل یک دیوار صخرهنوردی دارد تا کارمندان در زمان استراحت برای سالم ماندن از آن استفاده کنند.
هیچ احتیاجی نیست که اتاق استراحت را به تجهیزات کامل مجهز کنید، همین که در گوشهای یک ابزار ورزشی باشد کافی است.
روش موفقیت ۸. سبز باشید
کارمندان دوست دارند در شرکتهایی فعالیت کنند که به محیط زیست اهمیت میدهند و تفاوتی ایجاد میکنند.
شرکت شما هم باید به همین نکته دقت کند و سبز باشد.
چرا که در چند سال آینده، این موضوع به یک عرف تبدیل خواهد شد.
علاوه بر این، کارمندان وقتی این ذهنیت را داشته باشند که شرکتشان به محیط زیست کمک میکند،
حس بهتری خواهند داشت و بیشتر تلاش میکنند.
۹. همه کنار هم باشید
تقسیم کردن اعضای تیمها باعث ایجاد شکاف بین گروهها میشود.
نکته اینجاست که اکثراً متوجه این موضوع نمیشوند.
بهتر است که همهی اعضای تیمها با هم بنشینند.
این باعث میشود کار گروهی میان آنها بهتر شود و در اعضای تیم حس خوشحالی ایجاد میشود.