ارده

ارده خوراکی مقوی و خوشمزه است که از دانه های تفت داده و کوبیده شده کنجد بدست می آید. ارده به تنهایی یک ماده غذایی کامل بعنوان وعده غذایی بویژه صبحانه است و آن را می توان به تنهایی به عنوان چاشنی یا در غذاهایی همانند حلوا ارده، حلوا شکری استفاده کرد. اگر تا حالا از آن استفاده می کردید اما خواص آن را نمی دانستید با ما همراه باشید. اگر هم تا به حال آن را نمی خوردید شاید بعد از دانستن این ده دلیل آن را در سبد غذایی خود جای دهید.

ارده خوراکی ای سرشار از مواد معدنی مانند فسفر، منیزیم، لسیتین، آهن و پتاسیم است. آن دارای اسید آمینه ای است که برای سم زدایی کبد بسیار مفید است. این ترکیب مغذی یکی از بهترین منابع تامین کلسیم بدن و سرشار از ویتامین هایی چون B5, B3, B2, B1, E و B15 می باشد. ارده از کم خونی جلوگیری کرده و مصرف آن می تواند به سلامت پوست و همچنین ماهیچه ها کمک کند. ارده منبع غنی پروتئین است و پروتئین آن از بسیاری از آجیل ها نیز بیشتر است. هضم آن بسیار راحت بوده و این ماده می تواند برای کاهش وزن بسیار مفید باشد. سرشار از چربی اشباع نشده است که کمک به کاهش کلسترول کرده و از حمله قلبی جلوگیری میکند.

رژیم ارده و شیره بهترین انتخاب برای کاهش وزن

ارده و شیره را می توان از مقوی ترین مواد خوراکی بشمار آورد که مصرف آنها انرژی دو چندانی را به شما خواهد بخشید. از این رژیم می توان به عنوان یکی از بهترین رژیم های لاغری نام برد. شاید باور اینکه استفاده از ارده و شیره به کاهش وزن و لاغری شما کمک می کند ابتدا کمی غیر ممکن به نظر برسد! ارده را به طرق مختلفی می توان مصرف کرد از جمله می توان آن را بصورت خالص و بدون هیچ گونه افزودنی با نان مصرف کرد یا مواد شیرینی از قبیل عسل، شیره اعم از شیره نبات، خرما، انگور و مربا به آن اضافه و مصرف کرد و میزان افزودنی بسته به ذائقه ی افراد می باشد. اگر ارده را یک ساعت قبل از غذا مصرف نمایید منجر به سیرکنندگی شما می شود و میل شما را به وعده غذایی کاهش می دهد. بنابراین از بهترین مواد برای کاهش وزن توصیه می شود.

ارده تابستان دارای مزاج گرم و خشک است به همین دلیل افرادی که دارای طبع صفراوی هستند در این فصل شدیدا دچار بحران جسمی و روحی می شوند، صفراوی مزاج ها تحمل گرمای تابستان را ندارند و این افراد در تابستان نباید از مواد غذایی گرم و خشک استفاده کنند و بهتر است از غذاهای با طبع سرد و تر بیشتر استفاده کنند تا به اصطلاح جگر آنها خنک شود.

فصل زمستان، فصل سرد و تر است و معمولا افرادی که بلغمی مزاج هستند و دارای طبع سرد و تر هستند در این فصل احساس سرمایی بیشتر میکنند که باید از مواد غذایی گرم مثل عسل، ارده و شیره استفاده کنند.

 

حلوا ارده، از ترکیب کنجد سابیده شده با شیره یا شکر تهیه می شود و یک خوراک مقوی و لذیذ برای طول روز به همراه وعده های غذایی بویژه صبحانه است که خواص فراوانی برای افراد بخصوص سرد مزاج ها دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *