عقیق
  • م باروتکوب
  • آذر ۱۲, ۱۳۹۷

عَقیق یا آگات گونهای سنگ گرانبها است.
خواص سری:
دفع بال – دفع دشمنان – دفع فقر – افزایش برکت و فراخی روزی
از بین برنده ترس، ایجاد خوش شانسی، برکت در رزق روزی، اعتماد به نفس، آرامش، تعادل، شادی و سلامتی، شجاعت، چشم زخم، محافظت در برابر حوادث، تقویت اعصاب.
خواص درمانی:
دستگاه گوارش، ریه، استخوان، کمر، شنوایی، چشم ها، برای جلوگیری از خونریزی های شدید، به ویژه برای زنان، بسیار مفید است.
نگهداری:
نگهداری از عقیق بسیار ساده است: شما می توانید آن را در هفته یک بار در آب جاری بشویید و یا مورد در اشعه خورشید قرار دهید.

روایات ائمه اطهار درباره عقیق:
منقول است که حضرت امیر اامؤمنین (ع) چهار انگشتر در دست می کردند، انگشتر یاقوت برای شرافت و زینتش، فیروزه برای نصرت و یاریش، حدید صینی برای قوتش و عقیق برای حرز و دفع دشمنان و بلاها.
در حدیث صحیح از حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مروی است که عقیق فقر و درویشی را برطرف می کند و در دست کردن عقیق، نفاق را زایل می کند.
در حدیث صحیح دیگر از آن امام منقول است که هرکه قرعه به انگشتر عقیق بزند، بهره او تمام تر بیرون می آید.
در حدیث معتبر از امام جعفر صادق (ع) منقول است که انگشتر عقیق در دست کنید. که مبارک است و هر که انگشتر عقیق در دست داشته باشد، حاجتش برآورده می شود.

در حدیث دیگر منقول است که شخصی به نزد حضرت رسول (ص) آمد و شکایت کرد که دزد در راه به من رسید و اموال مرا برد حضرت فرمود که چرا انگشتر عقیق در دست کنید مادام که آدمی آن انگشتر را با خود دارد اندوهی به او نمی رسد.

در حدیث دیگر منقول است که شخصی را از برابر امام محمد باقر (ع) گذرانیدند که تازیانه بسیار بر او زده بودند، حضرت فرمود انگشتر عقیق او کجاست؟ اگر با او می بود تازیانه نمی خورد.
در روایت دیگر از حضرت صادق (ع) منقول است که دستی به سوی آسمان بلند نمی شود که خدا دوست تر دارد از دستی که در آن انگشتر عقیق بوده باشد.
در حدیث معتبر از امام حسین (ع) منقول است که چون حضرت موسی (ع) بر کوه طور با حق تعالی مناجات کرد و بر زمین نظر کرد، حق تعالی از نور روی او عقیق را آفرید ، سپس فرمود که قسم خوردم به ذات مقدس خود که دستی را به آتش جهنم عذاب نکنم که انگشتر عقیق در آن باشد، اگر ولایت علی بن ابیطالب(ع) داشته باشد.
از حضرت امیرالمؤمنین منقول است که نماز کسی که انگشتر عقیق در دست داشته باشد بر نماز جماعتی که غیر عقیق در دست داشته باشند، به چهل درجه زیادتی دارد.

 

منبع: حلیه المتقین، چاپ هفتم/1332 ،صفحات 31 تا 33

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *